SYSTEM FÖR TILLVERKNING AV STORA MÄNGDER FYLLNADSPAPPER FÖR STORA PAKET

1. Press
  2. Press meddelande
  3. System för tillverkning av stora mängder fyllnadspapper för stora paket

VÅR NYA MASKIN PAPERplus® DRAGONFLY ÄR UTFORMAD FÖR ATT PRODUCERA FLUFFIGT FYLLNADSPAPPER FÖR SNABB OCH EFFEKTIV UTFYLLNAD AV TOMRUM

Metzingen, maj 2023. Storopack utökar sitt utbud av skyddsförpackningslösningar med PAPERplus® Dragonfly. Produkten bygger på samma teknik som den populära PAPERplus® Papillon-maskinen och är utformad för snabb och effektiv utfyllnad av tomrum. PAPERplus® Dragonfly kan justeras i tre olika hastigheter beroende på vad som är bekvämast för operatören och producerar extra brett, skrynklat fyllnadspapper med en hastighet på 50–60 m per minut. Kartongen fylls därmed snabbt och fraktgods hålls fast och säkras. Det är den enda maskinen på förpackningsmarknaden med en funktion för variabel densitet på fyllnadspappret som används för produktion av fluffigt fyllnadspapper och justering av volymen efter behov. Detta säkerställer optimal integritet för medelstora till stora paket som väger ca 5–10 kg.

Extra brett, fluffigt fyllnadspapper
PAPERplus® Dragonfly är annorlunda, innovativ och presterar bättre än någon annan maskin på marknaden, säger Paul Deis, PAPER Product Manager på Storopack. Det finns inget annat system som kan producera fyllnadspapper med liknande ”fluffig” volym. Detta minskar mängden papper som behövs i en kartong men ger ändå det bästa skyddet för produkten. Precis som PAPERplus® Papillon är Dragonfly mycket säkert att använda eftersom pappret inte kapas av med hjälp av ett skärsystem utan med sofistikerade växlar. Precis som andra PAPERplus®-maskiner kan den enkelt integreras i befintliga förpackningsprocesser. Förbrukningsmaterialet är ett dragspelsvikt papper med dubbla lager i två densiteter som levereras i två buntlängder, inklusive ett alternativ för kontinuerlig matning av bulkpallar för större volymer.

PAPERplus® Dragonfly kommer att finnas tillgänglig i Europa, Mellanöstern och Afrika från och med maj.

PRESSKONTAKT

René Jochum